Huset är kallt, tomt, tyst och mörkt. Texas ligger ihopkurad bredvid mej och Pippi ligger upp och ner i mitt knä helt avslappnad och kurrar. Jag spelar To All My Friends – Ride With Me. Å det känns som the old days. Ån fortsätter svämmas över, forsen dånar. Jag kan sitta på bron och glömma bort tiden hur länge som helst om morgnarna. Den dånande forsen och den värmande vårsolen och lukten av lera och ved har den inverkan på mej. Nu känns det som att jag väntar, väntar på att lover ska komma hem igen och pussas o kramas med mej (han saknar mej å kan inte njuta av resan för att han längtar efter att kramas med mej, låter det inte läskigt så säg, men samtidigt hemskt romantiskt och fint), väntar på att bli klar med praktiken, väntar på att bli klar med utbildningen, väntar på att få drömjobbet, väntar på sommarledighet med syskonbröllop i huvudstaden och vietnam-resa, väntar på att få mer ledig tid att vårstöka på gården, väntar på att snön ska försvinna så vi kan bygga stor sommarhage. VÄNTAR.

Nå, nu ska jag iaf ut o elda o nattfodra pållarna.

Kommentera

