en positiv grej

Med att känna sej sådär utpumpad, är att saker som smygtjuvar energi i vanliga fall, typ funderingar på gammalt grejs, blir helt irrelevant, det finns verkligen inte ett uns av energi att lägga på nåt annat än det allra nödvändigaste, och då är det som om alla de där andra funderingarna kommer i ny dager, som att jag fattar hur irrelevanta och onödiga och även oviktiga de är. Rätt skönt, faktiskt! Jag känner mej liksom lite befriad från dryga tankemönster som jag har känt mej fångad i mot min vilja, liksom. Typ som att jag skiter i saker, på ett annat sätt, en annan nivå. Najs.

Med det sagt, så menar jag förstås inte att jag nånsin vill känna så igen. Men med tanke på att jag vet att det går i vågor det här hur livet rullat på med litet barn, så antar jag att känslan kommer igen nån gång i framtiden…

PS. Ikväll verkar barnet sova lugnt även om hon i princip grät eller skrek eller gnällde de sista 45 vakna minutrarna (av olika anledningar). Och PS2. Trollfuxa högg in på både uppblött lucernpellets, lucernhack och hö med god aptit ikväll. HIPP HURRA!

Kommentera

