Fredagsmys

Självstudier idag. Lyxigt! Vaccination, bebiscafé på Tegskyrkan, storhandling, soffhäng, Lost-tittande, skype, tokmycket mys med Lo, fnattglad Minna, hundträning på vardagsrumsgolvet under ackompanjemang av konstant barnskratt, fruktsallad. Även lite jobb med en restuppgift jag har från slutet på 2010 då Lo föddes. O nu rundar jag av kvällen med hästjobb!

Sommarplanerna känns fina just nu, jag har sökt några sommarjobb som sjukgymnast här i trakterna men inte fått något. Men blivit lovad vikariat efter en som ska bli barnledig hos min brukare på personlig assistent-jobbet från och med augusti. Så  jag har ansökt om att vara föräldraledig juni och juli. Jag tar examen 8:e juni. Min brorsa gifter sej med sin brud den 16:e så vi åker ner till Stockholm lite innan. Sen har vi bokat Vietnam-resa, åker den 18:e juni och kommer hem den 5:e juli. Vi ska åka till Mui Ne, googla det om ni vill bli avundsjuka (om ni är lagda åt hållet att ni gillar sol och bad och billig mat, typisk svennesemester, förstås). Sen planerar jag att åka  till Urkult med Lo, det är väldigt barnvänligt där så det har jag sett framemot sedan förra året då hen var för liten och vi istället åkte till Queertopia.

I övrigt hoppas jag på mycket grillning (känner att jag försummat grillandet senaste somrarna), bad och bus med Lo, långa körturer med Hjärtat, gärna fina turer med alla hästarna ihop med nära o kära så vi kan bada med hästarna i bäcksjön o fika o ha det allmänt gött, mycket hundtränande och promenixande med nya fina hundbekantskaper.

Jag har sökt en sommarkurs som jag tror att jag kommer gilla, men det är inget måste, det är en idéhistoria-kurs – Kvinnohistoria senaste 1000 åren eller nåt sånt. Kollade lite på den nu och känner verkligen peppen. Det blir fint!

Men som sagt, avrundar kvällen med Hjärtat-jobb nu! Puss o kram världen! O så kvällens soundtrack: Urban Cone – Our Youth Pt. 2 och Niki & The Dove – Tomorrow .

Kommentera

