söndagsmorgon på krigsstigen

Hittade en platsannons för ett djursjukgymnast-jobb sent igårkväll och blev så galet pepp att jag hade svårt att varva ner och komma isäng. Kollade upp stället jobbet är på istället och hittade både fint boende och fina stall. Hehehe. Blev därför alldeles för sent, klockan var närmare 2 innan jag sov.

Nu ångrar  jag det bittert. Lo vaknade vid halv 7 och jag känner mej inte alls redo för att möta den här dagen nu. Snarare fruktansvärt ihåligt arg. På krigsstigen med Lo som  vill kravla runt med en macka i soffan och på mej så jag har pålägg överallt både på mej och i soffan och sen blir hon crazy ledsen, med all rätt, när jag förlorar humöret och säger åt henne att sluta kladda på mej. Även på krigsstigen med hundarna som gör katternas liv surt och på krigsstigen med känslan av gråt innanför ögonlocken. Toleransnivån för Lo-skrik är på minus och det skär i huvudet stup i ett här då hon senaste dagarna har haft nån sorts test av sin röststyrka, antagligen inducerat av att jag och hon satt och tjoade utomhus häromdagen då väder och dylikt skapade en fantastisk akustik med eko.

Och ingen har jag att skylla förutom mej själv. Okej…. Försöka ta tag i den här dagen? Tror det får bli en laddning mackor till åt denna sura morsa och sedan ska vi packa hö, stapla ved och eventuellt få besök på gården av finaste Linda.

Kommentera

