förlåt blogg

bloggosfär och eventuella flitiga bloggläsare, förlåt att jag tog en liten paus. Det är svårt med bloggen när det händer en masse och det inte känns som om tiden räcker till att samla ihop tankarna för å skriva nåt. Inte för att jag behövt samla tankarna så jävla mycket förr heller, utan mest låtit massa ord rinna ut ur fingrarna mer eller mindre utan mening, men ja……

Jag har haft en lite kaotisk vecka, mest för att jag just nu har världens omställning  och fortfarande inte vet om jag är nöjd å glad över det eller om det känns svårt och krångligt. Tittar jag utifrån så känns livet mycket fint just nu, men det är ändå mycket kaos inuti mej som är svårt utrett… Enough om det.

Vårpeppen är på topp. Grillpremiär i fredags i kollektivet på Himlastigen. Har plockat skräp, staplat ved, fixat med hagar men är också lite småstressad över allt som måste göras som inte är gjort, typ framförallt veden samt hagbyggen och haglagning. Har även stressat över skolarbeten som sedan blivit klara och nu väntar istället tenta på torsdag som jag inte pluggat en stavelse till ännu. Lejonhjärta är verkligen på G i träningsform. SÅ jävla kul! Just nu peppar jag för att åka till Bettnessand med honom å köra honom där. Jobbade med ett grupparbete hos en klasskompis som bor precis bredvid stranden i förra veckan och blev galet peppad när jag såg hur perfekt underlag det är på stranden nu, hur långgrunt det faktiskt är, hur mycket roliga ”maratonhinder” som finns på stranden och hur busvänliga träden bredvid stranden är. Vi bor fler i huset nu och en ny voffsing som stulit mitt hjärta. En fantastisk liten individ med lika mycket otämjbarhet som Lejonhjärta. Lo har en lite snurrig period då det nog varit lika mycket kaos för henne som för mej senaste veckan. Hennes mammighet har kulminerat och hon är också väldigt ägosjuk om mej, lite svartis ifall jag kanske vill kramas med nån annan. Men det börjar ge med sej, både för att jag ändrat taktik och involverar henne mer men också att hon märker att det faktiskt blir bättre för henne med ju.

Ikväll har jag å Mattias fystränat lite, bara  så mycket vi hann och kunde få till med alla störningsmoment såsom hundar och Lo, men det var peppigt, så himla fint att kunna träningspeppa med nån!

Nu sover Mattias bredvid mej och Texas vid fötterna (han älskar att sova i sängen när mattias är här) och jag tycker det känns himla lyxigt att lyssna på deras sömnandning när jag nu ska slå igång ett Lost-avsnitt.

Kram å godnatt världen!

One thought on “förlåt blogg

Kommentera

