finonsdag

Åhhhkej, snabbt inlägg eftersom klockan är 00.22 o jag har tenta imorgonbitti och fodring och ska skjutsa Lo till dagis innan kl 8, vilket innebär att min dag börjar 6.30. Nå heja heja mej!

Vilken toppendag, kaoset börjar lägga sej, för mej åtminstone. Barnet är inne i nån galen utvecklingsfas just nu. Kanske därför som hon är allmänt gnölig vid sänggång. Det känns märkligt, eftersom hon under en väldigt lång tid har varit helt löjligt lätt-nattad. Hon har liksom själv hämtat nalle o nappar, kommit och ”hämtat” mej och när jag frågat om hon velat sova så har hon gått till sängen och pekat ”Dä!” och skrattar nästan när jag lyfter i henne i sängen, typ mys-skratt. Okej, så är hon INTE  just nu…

Besök på BVC idag, hon fick mpr-vaccin mot bla mässling och mättes och kollades. 13 kg och 86 cm lång. Citat läkaren: ”hon är lång både på längden och vikten” fniss. 😀 Ligger över medel och följer sina kurvor alldeles perfekt. Sen förstod hon vad som skulle ske och blev ledsen redan innan hon fick sprutan, men var himla gullig när sköterskan satte sprutan för då lutade hon sej ner och studerade sprutan i detalj innan hon började gråta.

Idag har vi också varit på en närapå 4 h lång promenad runt Bäcksjön. En vän följde med med sina hundar å så var det jag och Lo och Mattias o våra dogs. Det var helt obeskrivligt fint. Lo sov i selen en stund, skrek i selen en stund och skrattade rätt mycket. 😉 Hon ville också gärna bada men det fick jag stoppa henne ifrån… Hurv hurv ännu så länge. Jag känner mej skönt energifylld av promenaden och önskar mej massor av mer såna upplevelser framöver.
Dock sprang jag några kilometer idag också, första gången på evigheter som jag springer och nu efter springturen med en del bålstabilitetsövningar efteråt och promenaden kan jag knappt gå upprätt längre… Hahahaha. Jag och Mattias har en sjukt najs deal på träningsfronten och jag tror det kommer vara najs för min träningspepp iaf.

Nu ser jag framemot fina, roliga dagar och veckor framöver. Imorrn är det tenta, bröd o korvbak, bortbjuden paltmiddag, hundträning, på fredag ska vi på utflykt/picknick till Bettnessand med häst och vagn o det är jag helt dödligt peppad på, sen jobbar jag på lördag, det är rallylydnadstävling i nordmaling så jag ska vara funktionär där en stund på söndag o sen ska vi på middag hos mina föräldrar å så nästa vecka är det lite skolarbete, mycket finhäng med finfolk förhoppningsvis, avslutningssittning med spex å sen väntar bara examen veckan därpå… Wiiiiee!

Kommentera

