Tonårsunge….

Igårkväll vaknade Lo ledsen efter kanske en timmes sömn. Mattias försökte trösta henne men det gick inte, till slut ville hon ner från hans famn och leta upp mej så då låg hon på mej och snyftade en bra stund. Hur jobbigt det än är, jag blir känslomässigt dränerad rätt fort när hon är så och kan inte riktigt sätta fingret på varför jag tycker det är så jobbigt, kanske handlar det om empati, kanske handlar det om nåt annat, så känns det också nånstans väldigt fint när hon ligger på min bröstkorg och hulkar och liksom vill vara nära och verkar bli uppenbart tröstad bara av min blotta närvaro. Lo är inte så ledsen så ofta, och det påminner om första månaderna då hon i princip alltid sov på mej. En speciell närhetskänsla.

Sen somnade hon sent och nu är klockan 11 här och hon sover ÄN… :-O Jag skojar inte! Mitt 1,5 år gamla barn sover trots att det i normala fall skulle varit lunchtid för henne. Jikes. Börjar nästan oroa mej att hon dött, eller nåt, men såna katastroftankar hör egentligen inte hemma.

Jag har kunnat käka kladdkaka till frukost, haha, känner mej väldigt carpe diem som passar på när Lo sover, att kunna göra sånt crazy.

Vi har sjukt fina dagar, äntligen värme och sol! Och min resefeber känns lugnare då jag igår fick Lejonhjärtas sommarparadis färdigt, samt att jag igår var på Babyproffsen, och mot mina principer men för att lugna mitt sinne, köpte flera grejer som är bra å ha, bland annat badskor (har försökt buda hem på tradera men de är väldigt populära o jag är inte så bra på att buda där, en måste tydligen sitta med pekfingret på uppdatera-knappen sista minutrarna på de populära grejerna…), myggnät till spjälsäng och så vidare. Passade även på igår att sitta på gräsmattan i solen och sortera mej igenom alla Los kläder och ta bort sånt som är för litet och även plocka iordning vad som ska med på resan. Vi bokade även boende i Mui Ne och kollade upp resandet från Ho chi minh-staden till Mui Ne.

Nu är det mest roliga grejer att fundera på, tex vad jag vill ha med för pocketar åt mej själv, å sånt…. Också boka flyget till o från stockholm då, det visade sej svårare än väntat på grund av packningen.

Nu ringde jag även och bokade torrhö för i sommar! Skönt att boka av to do-listan, även fast det där nedrans höet nu måste hämtas och tilldelas (städas fram) en plats åt, i stallet.

Börjar bli seriöst orolig för nu är klockan 12 och Lo sover än… Hjälp?! väntar nog bara nån stund till innan jag smyger in och kollar… eh, känns helt bisarrt.

Kommentera

