Vackrast i stan!

Ja, det är min Tant!

Betessläpp idag. 5 hästar från utansocknes kom hit och så släpptes dom tillsammans med Trollfuxa på vallen. I den enorma beteshagen alltså.

Men Trollfuxa blev lite ledsen för hon saknade sina kompisar, men tyvärr blir det såhär i sommar :-(. Fång, rädsla för oönskade dräktigheter och andra omständigheter gör att tanten måsta nöja sej med ett nytt gäng att husera med.

Hjärtat verkar inte riktigt uppskatta sitt sommarparadis, utan står i hörnet av hagen och spanar ner mot den andra beteshagen och den ledsna Trollfuxa, och jag kände mej inte alls så glad som jag brukar vara vid betessläpp.

Men det är såklart värt att han får vara frisk. Och ifall de kan ta sej igenom den inledande sorgen så tror jag de kommer förstå vilket paradis de har på varsitt håll.

Jag har det otroligt mysigt i sängen med växlande djurnärvaro typ hundar och katter. För närvarande ligger Pippi ihopkurad i mitt knä och jag blir som nästan lite tårögd och varm inombords av henne. Hon är en gull.

Nu suktar jag efter läsk, men gissar att det handlar om vätskebrist. Kram och godnatt till er alla kära bloggläsare!

Kommentera

