HEMMA BÄST!

Jag älskade Vietnam. Men hemma är ändå bäst. 🙂

I mail-inkorgen väntade också ett mail om jobb i höst hos min brukare. Ett fint välkomnande hem, tyckte jag, även om det känns lite stressigt och svårt då det är rätt obekväma tider och långa pass, vilket är lite besvärligt för en ensamförälder. Måste antagligen få plats på nattöppen förskola, och det kanske kommer innebära att Lo måste byta förskola. Men det är ett jobb, ett jobb innebär mat på bordet och tak över huvudet.

Vill skriva massor men tror inte att allt ryms. Har skrivit ett dokument under resan, med ”blogginlägg”, som jag tänkte lägga upp här, men det är helt bastant, så ingen kommer orka läsa :-P.

Resan har iaf varit toppen!

Lo har haft det mycket najs på och det vietnamesiska intresset för småbarn med ljusfärgad hy har passat henne himla fint. Hon har kunnat charma loss var hon än gått och fått massa gensvar. Resandet hem gick super, men vi var 3 slitna krigare som kom hem igår vid 20-tiden (tror jag?).

Lo sov 15,5 h inatt/idag och blev väckt 13.30. Om hon inte hade blivit väckt hade hon nog sovit än. Hon har sovit bra på resan men har uppenbarligen mycket sömn att ta igen. Det är underbart att vara hemma med henne och se hennes uppenbara glädje över att träffa katterna, Minna, Karin och leka med sina egna leksaker och i sitt eget hem.

Jag har känt en nästan manisk överenergi idag och har klippt gräsmattan (åkern) och stått i med lite ”flyttstädning” (passar på att rensa och städa och möblera om och sånt, nu när Karin gör det) samt gosat med hästar, trots att jag knappt kunnat sova inatt.

Är nu föräldraledig hela juli, hoppas på mycket ridning, hästmys, hästpepp, modellhästmålande och byggande, hundpromenader, bad med Lo och simturer med Texas i svenskt kallt sjövatten, veggo-sill med färskpotatis, grillning, rensning och stökande, kanske en eller ett par danskvällar. Avslutar föräldraledigheten med att åka på Urkult och sen börjar jag jobba som personlig assistent.

Har nu även anmält mej till Axelsons för att i slutänden bli diplomerad hundmassör och ser framemot intro-kursen och steg 1 i augusti. Då åker jag och Texas till Stockholm och jag får nörda loss i sånt som min hjärna älskar att dwellla in. Förhoppningsvis är det ett steg närmare drömjobbet som hundsjukgymnast.

Kram å hej, bilder från resan kommer imorrn!

Kommentera

