tråkfredag

Jag tänker ju att semestern SKA innehålla dagar då jag dör av tristess. Då är det semester, liksom! Idag var en sån dag.  Jag kom aldrig till skott med nånting pga att Lo var gnällig, klängig och jag läste henne fel. Trodde hon var trött, det var hon inte, trodde att hon behövde bajsa, det behövde hon inte, etc. Men jag käkade veggosill till lunch å det var ju mumma. Å sen gjorde jag go soppa med purjo, morötter, potatis, röda linser och klimp till middag. Å så har jag gosat med hästarna. Å målat modeller samt samlat modellinspiration. Planerat upp lite olika sysslor, för andra mer peppiga dagar. Å så har jag slökollat på Lost medan jag gjort annat… Å lemonad! Lo har varit på uselt humör hela dagen, hon är extremt klängig och till middagen hade vi precis som senaste två dagarnas samtliga ät-situationer, i princip krig, då hon vill äta frukt och jag vill att hon ska äta mat. Hon skriker, kastar maten ifrån sej och blir ledsen när jag säger att hon inte får, sen drar hon tallriken till sej igen och käkar lite till för att upprepa samma procedur några minuter senare. Visst är det fint att hon gillar frukt så mycket men hon måste ju äta mat!

Imorrn blir min familj rikare, och jag dööööör av pepp! Alltså det var länge sen jag kände mej så glad över nåt! Wiiiiee, yiiihaaa!

Kommentera

