Fridfullt

Kvällskollen av hästarna; Kyla i luften. Mer kläder. Höstkänsla? Dimman är som en slöja över åkrarna. Friden ligger tung, trots att det en bit bort pumpas musik och bas i bygdegården så att en kan bli gungad till sömns  i mitt sovrum. Men där, på åkern längst bort, ligger fyra hästar ner och tre hästar står upp tätt intill sina vänner, vilandes och vaktandes. Jag vill inte störa, så jag smyger, bara för att se vilka det är som ligger ner och vilka som står. Trollfuxa noterar mej med upphöjt lugn, hon är en av de som vaktar. Funny, barnet, ligger utsträckt på sidan, sover som bara föl och unghästar kan. Fridfullt!

Försökte göra veganska maränger idag, det lyckades inte, men inte gick det nån större nöd på mej för det, jag satte i mej en djuptallrik fylld med banan, alpros vispsojagrädde, glass å hemgjord chokladkolasås ändå. Ja, efter en superstor portion av den mastigaste pizzan jag nånsin gjort. Att äta var kvällens tema. Å se The Dark Knight eftersom lovers pappski ska bjuda oss på bio till veckan. Jag gillar som jokern.

I övrigt irriterar jag mej på att min mobil-laddare är spårlöst försvunnen och jag börjar nästan ge upp hoppet och tro att jag måste köpa en ny (på tok för snål, eller var det fattig?, för det!). Dessutom går inte bagageluckan öppna på min bil, vilket är besvärligt när jag vill ha med barnvagn nånstans eller måste köra runt 8 fyllda 25 liters-vattendunkar, vilket ju är typ varje dag eftersom hästarna på gården dricker rätt mycket.

Kommentera

