plutt-Lo

Ojoj, kollat på bilder på Lo när hon var nyfödd och mår nästan illa av bebislängtan. Så jäääävla fint det är med pyttesmå bebisfötter och det första leendet och fokuset som infinner sej, att känna sej så uppslukad under en kort period i livet, ja, fan jag längtar till och med efter sömnlösa amningsnätter, spyadoft…och sprudlande bebisskratt.

Fast när jag skrev spyadoft kom jag att tänka på att Lo luktar helt sinnessjukt gott nu med. Ingen spya, eller nåt  annat allmänt äckligt, utan hon luktar liksom bara sej själv, godaste doften jag vet.

Också ett stygn i hjärtat för jag tror inte på det för mej, att jag får snusa på bebisfötter i min säng igen. Om inte mina närmsta vänner börjar pippa lite mer oskyddat å käkar sin folsyra som de bör ;-).

2 reaktioner på ”plutt-Lo

  1. Men guuuud! Du är ju så ung kära du! Du har ju massor med år på dig att få bebis igen. Man vet aldrig vart livet far med en… Min man trodde nog inte att han skulle få sitt femte barn 29 år efter sitt första! och min mans syster fick tvillingar när hon var 48. Who knows liksom!! Du kanske snusar bebishjässa igen om ett antal år när Lo är tillräckligt stor att vara barnvakt när du rider! 🙂

  2. ….för att inte tala om att JAG absolut inte trodde att jag skulle träffa någon och dessutom få BARN! efter mina många singelår. Absolut INTE trodde jag det! Trodde inte att jag skulle kunna bo ihop med någon, och det var ganska jobbigt själva ihopboendet också första året/åren innan jag vande mig med att ha ”folk” omkring mig mest hela tiden. Men som sagt, man vet aldrig hur livet far med en!

Kommentera

