Working woman

Jao, mycket jobbande nu. Men fick veta att jobbet tar slut i januari och undrar då om det verkligen känns motiverat att låta Lo byta förskola. Nä, egentligen inte, men det blir ju ett jäkla pyssel att få ihop barnvakter till alla mina kvällspass hela hösten. Puh. Men M är på G att inreda en liten garderob i deras kollektiv så att Lo kan sova där och när det väl är gjort kommer friheten ligga över oss, då slipper M vara här en massa när Lo ska passas och jag är på jobbet och de kan få en egen relation som inte är upphängd på mej, och ja, allt annat positivt som det för med sej. Men det är ju fortfarande många kvällspass och mycket pusslande. Även snäll-Elin är ju med Lo rätt mycket. Mycket uppskattat.

Några av mina vänner som inte är så aktiva barnvakter idag som skulle vara peppade? Hör av er isåfall. Hon ÄR en fantastisk liten människa, på alla sätt och vis och det enda som kan vara besvärligt med henne just nu, är att hon är fast besluten att göra allt själv och har ett jäkla häftigt humör när det inte går vägen eller när jag inte riktigt förstår vad jag ska göra (tex hjälpa till att flytta en stol till diskbänken – men bara hjälpa till för hon kan ju egentligen flytta den själv, men är bara inte tillräckligt stark, så hon kan tvätta av sej själv och även ”diska” sin tallrik samt torka bordet efter sej…PUH!). Men hon är väldigt charmig och förståndig, hjälpsam och glad och gillar människor…. Och jag tycker om att hon har många vuxna personer som är ”nära” henne och skulle gärna se att det var fler!

Nå, jag har iaf börjat jobba och det är kul. Har haft mycket tid att läsa på jobbet nu, och det är toppen. Jag känner att jag kommer därifrån lite ”utvilad”, och det är ju märkligt men fint på samma gång. Tänk att obetalda jobbet är mer energikrävande, men så är det verkligen…

Idag har jag fått hjälp att bära ut massa grejs som jag ska köra på återvinningen imorrn, ska nu se en ny serie (verkar lovande!) och sen hjälpa Karin att lasta två av hennes hästar som nu flyttar härifrån :-(. Sen blir det mer röjning av en massa skräp och skrot som jag ska iväg med imorrn, medan Lo ska få leka i bilen (dagens begivenhet och jag behövde lova henne att hon skulle få leka i den efter att hon sovit, för att hon skulle vilja följa med in och äta lunch), och sen när Lo somnat för kvällen ska grannflickan komma och rida lite på banan. Sist var hon och Trollfuxa så otroligt gulliga ihop när hon fick styra runt lite koner, så otroligt koncentrerade båda två, då jag bad henne att använda så lite hjälper som möjligt (ridskolebarn har verkligen lätt att ratta alldeles för mycket).
En bra ledig dag!

Imorrn ska Lo vara på förskolan under dagen trots att jag inte börjar jobba förrän kl 15, detta för att jag ska kunna röja lite mer och åka iväg på återvinningen i lugn och ro. Sen ska Lo vara med Mattias och förhoppningsvis sova där för första gången. Jag vill nästan passa på att fara ut på en seeen kvällstur med Trollfuxa och Funny, efter jobbet imorgonkväll. Jag har inte kunnat rida ut på över 1½ vecka eller mer och det känns så sorgligt!

Sen på fredag ska vi städa lite gammalt hö på gården, och så jobbar jag kväll igen, då ska Lo vara med Mattias typ hela dagen tror jag. Å så väntar en LÅNGHELG för mej med ledighet ända till onsdag nästa vecka. Då hoppas jag på GÖTTVÄDER nån dag så vi kan åka nånstans och faktiskt BADA, haha. Inte bara plaska i vattenbrynet som vi gjort tidigare i sommar… Vill även fara till Gamlia och hälsa på geten Vilmer innan dom flyttar därifrån. Och helgen efter det åker jag och Texas ner till huvudstaden och kursar, och jag ska även showa några modellhästar. Förhoppningsvis får jag sålt typ samtliga, vilket skulle sitta skönt i matkassan, om en säger så…

Kommentera

