järnkvinnan kravlat på knäna

Okej, jag har kravlat på knäna lite. Det är en anings mycket nu. Stresssymptomen är faktum. Samtidigt har jag vänner som är sjyssta att lyssna på ältandet hit och dit och även en fin livskamrat som jag äntligen igårkväll fick tid att prata, ja ni vet prata på riktigt, med. Fick även sova rejält. Nu har jag nyladdade batterier, även om det är med en anings utmattningskänsla i själen jag möter dagen, också.

Jag vill så förbannat mycket. Och frustrationen är svår att ta då det inte går ihop jordsligt. Och tidsoptimismen går överstyr.

Nåväl. Idag skulle jag vilja orka och hinna: Baka bröd, göra två olika grytor matlådemat, massera Texas och massera Minna, rida. Förutom då att hänga med Lo och fixa med eldning, vattenpåfyllning av hästhagar, fodring av hästar, disk och tvätt, som aldrig tar slut. Också börjar jag jobba kl 16.

Fler saker jag borde och vill hinna med är att klippa gräsmattan, stapla ved i ICA-vagnar, bära ut torktumlaren,  sätta upp hyllor och sortera in böcker & annat i dem… Låter som småsaker som borde vara lätta att ta sej för men mitt i allt annat så NÄ. Dessutom är jag inte så mycket Hulk att jag bara kan ta en torktumlare på axeln och gå ut med den, jag behöver ju hjälp.

Utöver detta måste hösten planeras, barnvakt bokas, dagis-schema skapas, foder köpas och ordnas med fodringsschema, fixas med hagar och stallar inför vintern.

 

Nå, nu kommer stressklumpen i magen och Lo klättrar på mitt  ben och vill upp i knäet. Dags att börja med käk och bak!

Kommentera

