ensamboende

Hurv. Livet som ensamboende. Nostalgi blandad med halvpanik. Nej, så här vill jag inte ha det. Har knappt vistats i mitt hem hela helgen. Långa jobbpass i kombination med att Lo sovit hos Mattias = jag har också sovit hos Mattias. Bara varit hem några snabbisar typ för att ge hästarna foder, fylla på vatten i hagarna, ge katterna foder samt sitta nån timme med modellerna (egentid ju!). Det har varit kallt och  fuktigt. Och nu när jag äntligen är hemma så är det KALLT här… HURV.
Dessutom luktade det lösningsmedel i mitt sovrum från gårdagens skulpterande, så jag hade inget val annat än att öppna upp fönstren och vädra ur det. Tyvärr hade jag nyss eldat, och det är sån luft ute att röken från panncentralen knapptkommer ovanför hustaket, vilket innebär att det nu luktar rök och lösningsmedel härinne OCH är freezing cold. Så fuktigt och kallt att händerna slutar funka. Får återanamma sovandet med två täcken + underställ? Så sov jag alltid förr. Typ när Lo var pytteliten. Hur fan klarade jag av att bo själv då? Puh.

Svårt skriva med de kalla händerna, men vill iaf säga att trots downsides med hösten så gillar jag att knalla runt i mörkret för att fodra hästar och kolla till dem. Nåt är det med att begränsa synintrycken och  min inre ro. Och hästpälsarna är helt obeskrivligt lena just nu, när höstpälsluddet är som mest uppburrat på kvällarna.

Annars är livet full rulle och jag känner mej otillräcklig och grymt stressad på många sätt, men samtidigt så har jag just nu koll på situationen och känner mej som värsta superkvinnan som faktiskt ändå får ihop livet och jag känner tex inte att min relation med vare sej barnet, pojkvännen eller hunden är lidande i det stora hela (även om Lo är extra mammig just nu, av förståeliga skäl, faktiskt). Dock gråter jag en liten skvätt nu och då över att jag knappt träffat mina hästar, och katter, på massa dagar, och snart ska iväg IGEN i flera dagar. Men september blir en lugnare månad. Om än fattig…

Kommentera

