konstruktivt

Bröt ihop ikväll. Måste varit en av de sämsta kvällarna nånsin, med Lo. Emotionellt för mej. Jag bröt sedan också ihop av dåligt samvete över att jag tvingade Lo att hantera mitt bryt, hon tyckte det var jättejobbigt att se morsan så ledsen och blev minst lika ledsen, och vi var ensamma och vem ska hon vända sej till då, liksom? Vem vill vara ett hjälplöst barn hos en vuxen som verkar lika hjälplös? Men jag orkade inte hålla ihop. Jag kämpar dag ut och dag in med att hålla ihop, känns det som, och just ikväll gick det inte.

Men sen, när Lo faktiskt sov och när tårarna var typ slut, gick jag ut till hästarna. Mest för att jag måste, Hjärtat behöver sitt sojamjöl och proteinfoder. Snusat på honom och på hästarna på betet. Kollat på norrskenet. Sen har jag målat modeller samtidigt som jag ”kollat” på sista True Blood-avsnitten. Nu känns det okej. Det blir nog en fin dag imorrn också.

Ps. Känner mej produktiv, målat rätt flitigt. Är peppad eftersom jag på fredag kommer få en helt barnledig dag och planen är att jag och Mattias ska måla och skulptera ihop hela dagen. Jag kommer nog inte ha så mycket att måla förutom småfix och detaljer, men jag ska leka med epoxyleran och det känns sjukt peppigt!

Kommentera

