Nä vet ni vad

Jag hatar att vara morsa ibland. Inte för att det är så jävla hemskt att vara morsa (jo ibland, men oftast inte) utan för att jag inte får vara mej själv närmst liksom. Det mesta jag vill göra är som svårkombinerat med ett barn som måste tas om hand och passas på. Jag har verkligen svårt att förlika mej med det här faktumet, märker jag. Jag skulle så hemskt gärna vilja ha tid att gå ut till mina hästar idag, rida ut en tur i höstskogen (jag minns inte ens när jag red ut sist, antagligen flera veckor sedan, kanske tom en månad sen?, jag blir tårögd när jag tänker på det, hästarna och skogen är så jävla viktiga för mej och mitt välmående och det är ju NU det funkar, på sommaren och hösten, det är nu underlaget är ok och bra osv…) men det gåååår ju inte. Ungen ska leka, äta, sova och jag är ”fast”. Nu är jag en sån person som gärna utnyttjar möjligheterna istället, så jag ägnar ju mycket tid åt mina modeller nu, men en del grejer med dem kan jag inte heller göra pga att Lo tex sover knasigt just nu, och så. Puh. Alla säger att det blir lättare ju äldre dom blir, men nä, alltså, det stämmer ju bara till viss del.

———–

Men bra grejer med att vara morsa. Att Lo diggar loss med dans och kast i sängen till Patti Smith och är tokgullig.

Kommentera

