Rörigt.

Oj, så rörigt. Jag har ju en liten stressklump i magen, den vill inte ge sej av. Det är så mycket hela tiden, och jag finner inte tid för återhämtning riktigt. Eller – när tiden finns så känner jag mej ändå lite stressad, utarbetad…

Idag har vi fixat in massa ved i panncentralen, och det är fint, men jag känner hur det kryper i kroppen när jag gör sånt som inte ger omedelbar effekt. Vedstaplingen är fantastisk, där ser jag på en gång hur staplarna växer, men när vi kör ICA-vagnarna (som är fulla med ved) och jag måste vänta… HURV. Därtill fixades med vattnet och jag tycker det är jobbigt eftersom jag inte förstår mej på det; är ej heller superintresserad och då blir det ändå mer av ett stressmoment liksom.

Lo hade inte ro att sova nånting alls idag, vilket känns jättejobbigt för mammahjärtat eftersom jag vet vilken sömntuta hon är. Nu la jag henne här vid halv sex så får hon sova nån timme, för att vi ska få några vettiga timmar ihop sen. Låter kanske galet, men jag vet ju att hon kommer somna i vettig tid ändå, eftersom det är Lo vi pratar om, och det hade varit pest och pina att plåga oss igenom närmsta 1-2 h innan läggdags annars… När hon vaknar ska vi gå ut och fixa vatten till beteshagen och foder åt Hjärtat, kanske fixa en del på vinterhagen och kanske tom jobba lite med Hjärtat. Då får Lo titta på, tänkte jag.

Imorrn har jag  bokat in lite hundmassage hos en väns vän, sedan hoppas jag kanske på lite lugn egentid då jag ska RIIIIIIIIDA om jag orkar, innan jag hämtar Lo på dagis. Mattias ska hänga med Lo imorgonkväll så då ska jag på festfestfest. Ser framemot massa dans, hoppas att det kommer kännas lika pepp då. På lördag ska vi nog gå på regnbågssagostund på Stadsbiblioteket, gå med i Pride-paraden eller eventuellt bara titta på den eftersom jag även vill gå på bio på Folkets bio å se ”Liten skär” av Stina Wirsén, med Lo. Sen åker hon till mamma och pappa och jag får en barnledig kväll TILL – då blir det Pridefest och jag hoppas på ändå mer galen dans. Men Karin, om du läser detta så kommer jag sakna dej där! På söndag ska jag åka hem till Brattfors, massera hundar, plocka aroniabär och kanske även få med mej lite annat smått och gott från trädgården och skogen (? ? ? ;-)) och sen är den här långhelgen över. Nånstans in between skulle jag ju även stöka lite med grejer härinne i huset men det får som vanligt prioriteras ner…långpass på måndag och tisdag så då kommer jag knappt se huset. På onsdag ska vi bada igen, det ser jag framemot, några timmar i vattnet med Lo är som en najs avkoppling!

Kommentera

