Dekadens

Hasselnötsmassa och jordnötter till middag igår. Å nu är klockan tjugo i ett och jag har fortfarande inte stigit upp ur sängen. HARREGUUUUU!Lyx att ligga kvar i sängen på det här viset, dock saknar jag Lo rätt mycket nu och skulle gärna morgonmysa med henne.

Igår var jag å hon på sagostund på stadsbibblan, kollade sedan lite i böcker – då sa hon ”Pappa” helt klockrent då jag läste en bok, det fick mej att fundera på hur Lo tänker kring ordet pappa – eller kommer att tänka. Mamma förstår hon ju innebörden av men inte pappa, antar jag? Sen käkade vi på Max innan vi gick på Folkets bio och såg ”Liten skär och alla små brokiga” av Stina Wirsén. Lo var inte så värst ”med” i filmen men verkade ändå tycka det var mysigt att sitta i mitt knä å käka medhavd Max-mat. I slutet sittdansade hon litegrann till och med, ett säkert tecken på att hon kände sej rätt bekväm i situationen. Hehe.

Pridefest var fint. Jag upplever alltid att jag har en elak demon inuti i början då jag dansar, som gör att jag känner mej obekväm bland alla människor, obekväm i min kropp – som att jag inte vet hur jag rör den, och det är ibland tyngre än annars att jaga den där demonen på flykt. Igår var det segstartat. Men en stund kände jag att jag kunde släppa loss ordentligt. HÄÄÄÄRLISSH!

Men sen blev jag faktiskt lite ledsen och nere till slut, för det var en del vänner å så till J där å inte vet jag varför det hade en sån effekt på mej men jag blev som påmind om grejer å kände mej bara allmänt trött å less på allt det som hände. Eller kanske sorgsen. Jag vet inte. Sorgen, i kombination med att härligaste Linda åkte hem, manade fram demonen igen i alla fall, kanske i kombination med energibrist, trötthet av sömnbrist och att jag hade dansat mej totalt överhettad alldeles för länge. Så hade inte alls den där tokhärliga känslan när jag åkte hem, som jag brukar. Var faktiskt riktigt nedstämd en stund.

———

Modellhästfronten:

Igår fortsatte jag på Cl Haflingern. Jobbar med svansen. Vill gärna att den ska vara lite korvig, jag tänker på Trollfuxas svans vintertid, men vet inte om den kanske blev lite väl korvig. Hon har även fått lite ludd på benen och så började jag på huvudet häromdagen. Ska fortsätta jobba på den. Idag är jag pepp att fortsätta med huvudet. Det är läskigt, huvudet är ändå viktigt och kallblodstravare är svåra, grova och ädla på samma gång och inga direkt utmärkande features egentligen, om jag inte väljer att göra det. Den här märren ska få lite hängläpp och rätt avslappnad mule liksom…. Å så måste jag tweaka halsen och bogen så att jag kan börja på MANEN. Den ser jag framemot, har planerat lite trollflätor (svårt!) å kanske även en liten människogjord fläta också. Den modellen ska bli mörkbrun med lite apelkastning å en bläs å väldigt solblekt man å svans. PEPP!

———————

Hästfronten är väldigt lugn, hade velat rida igår men skippade det pga regnet. Nu regnar det också för fullt. Vi får se om jag trotsar regnet å kommer ut en sväng…

Kommentera

