Kanske nåt sånt här…

Lo är ju för liten att önska sej egna julklappar, det utnyttjar jag förstås till fullo och önskar därför åt henne 😉 – sånt som jag också skulle uppskatta, typ sånt som jag tror att jag och hon skulle uppskatta ihop, typ. Ett tips är bland annat boken Orättvist.

Slutar jag jobba nångång så ska jag också se detta på UR Play från bokmässan i Göteborg ”Han, hon, hen – barnböcker utan kön.”

Newsfeeden på facebook kryllar av fina böcker och artiklar och filmer, det är sån lyx. Och så har jag lyx på jobbet då mitt jobb åker på jobbet, på måndagar, så finns det typ 3 dagstidningar x 3 att läsa. Alltså, fre, lör, sön. DN är en pissjobbig tidning men jag älskar Kultur-delen. Fint skit. Som en liten vänstersnäcka mitt i högerhavet. Plus att jag fått lite mer tid med Flyga drake av Khaled Hosseini. Jag är känslosam och lättrörd idag, gråter för minsta lilla fint nån skriver. Hej å hå, om jag ändå kunde få förstå mej på hormonläget i min kropp ändå lite till, så det inte bara kändes så nyckfullt med såna här dagar, typ i förrgår var jag som paranoid å tänkte att ingen vill vara med mej, alla tycker att jag är skitkonstig och till och med lite motbjudande (suck, HARRREGUUUU vilken självcentrism…) å att jag gör alla en tjänst om jag bara stay out of their life, å nu sitter jag som en liten mys-gråtpöl när nån säger orden Kärlek eller Glädje. Puh. Det är de där nedrans synapserna och signalsubstanserna uppe i huvet som liksom skojar till det lite ibland, eller ofta. Och som Mattias sa, ”Men när har du INTE pms egentligen?”. Ja, NÄR?! Fan de där 2 veckorna av 4, som är liksom en walk in the park eller ibland mer som en kraftig, utdragen, ångerfylld baksmälla pga tidigvarande pms-veckor, ja de flyger bara förbi och en del av dem spenderar jag alltid med å vara lite rädd för kommande PMS.

Hejsvejs, nu ska jag jobba vidare! Hårt! Jag lovar!

Kommentera

