Torsdag snart till ända…

Så himla gött humör jag varit på idag! Härligt. Hjärtat var busig och det gjorde verkligen min lycka. Wow. Vilken fin ponny jag har. Han kanske inte är så flashig eller utmärker sej för att han är begåvad eller rör sej ”nåt speciellt” men när han är sitt sorglösa glada russiga jag så är han som socker för min själ att umgås med. Jag och Lo hade en hemma-förmiddag och eftersom vi vaknade så tidigt så hann vi med typ hur mycket som helst. Jag försökte mejla runt till hundägare som vill ha massage för att planera upp några massage-dagar nästa vecka, och fixade lite sånt, sen gick vi ut i regnet. Det var fint!

Hängde upp lite klädlinor i hagen, jobbade med Hjärtat, Lo står på utsidan av ridbanan och hänger på handtagen i grinden, men går verkligen aldrig in, och hon tyckte först att han var lite otäck när han busade men sen skrattade hon skitmycket åt hans tvära kast från sida till sida med bakutsparkar mellan varje, det var också fint. Gjorde korvstroganoff, käkade – hon har ju haft en massa utbrott för sej på slutet vid matsituationerna, men igår och idag har allt gått smidigt och hon har ätit mycket bra – jag är impad. Övht var hon väldigt resonabel idag, kommer inte ihåg att hon fick ett enda reellt utbrott faktiskt på förmiddagen och det är att säga mycket med tanke på hur det varit senaste tiden, läst bok och jag fixade lite med öronen, ögonen och halsen på en modell (epoxylera-fix) till och med medan Lo var vaken. Det känns fint att känna att det går bra, ingen stress och Lo dolar på med sitt. Sen kunde jag ju också fortsätta med modellen efter att Lo somnat.

Å sen har jag jobbat!
Fin-Elin och Fin-Conny har fixat med proppar och utebelysning här på gården så nu kan tom mörkrädda personer komma och hälsa på mej. Extremt tacksam, sådär så det känns futtigt att sätta ord på det! Nu är torsdagen snart till ända, jag ska bara gå ut och fodra mitt russhjärta och sen är jag sååå sugen på att måla lite… Men bör ju komma isäng i god tid idag med och inte förlora mej alltför mycket i målande. Nu har jag en låååång-ledighet fram tills nästa onsdag, det är fint! Ska på bebiscafé på Tegskyrkan eller kulturförskola på Bildmuséet (inte provat det sistnämnda förut) imorrn förmiddag och sen åker jag å Lo hem till Brattfors för att jag ska massera hundar och hon ha det gött. Jag hoppas på uppehåll en stund också så jag kan plocka en hel massa aroniabär också, så ska här kokas sylt och mos till förbannelse i helgen. Och stökas lite.

Ps. Jag är träningspepp. Nån som har en 10 kg-vikt, helst en viktboll med handtag, å en balansboll att skänka?

Kommentera

