Helgbarnet

Jistanes! Lo sov till typ 9.15 imorse (återigen vaknade jag typ 9.10, men nu låg jag faktiskt HELT STILL i min säng så jag VET att hon inte vaknade av att jag rörde på mej) och sen isäng vid typ kvart i två igen, och hon sover ÄN – klockan är 17.20. Det gäller att ta igen sej på helgerna. Nu börjar jag undra om hon kanske är sjuuuk? Eller – hemska tanke – HAR HON DÖTT därinne?

Oavsett vilket är jag glad för jag har kokat äppelmos å lingonsylt å röjt undan i allrummet å röjt i kylen och nu står en biffsmet på kylning inför att Lo vaknar. Det blir tofubiffar å potatis å gräddsås å lingonsylt till middag. Sen SKA jag ordna i skafferiet och frysen (!) också innan kvällen är till ända. Dock blir det hästumgänge när Lo vaknat och vi har ätit. Eftersom jag faktiskt jobbat på rätt bra idag, så tror jag att morgondagen kommer bli en sån där guld-dag, vi kanske tom kan gå på Folkkök?

Mitt eget rum ser ut som ett mörker, men det gör mej inte så mycket, jag betar av en sak åt gången på prioriteringslistan och det känns helt ok. Jag vet att mitt eget rum till slut kommer bli mitt alldeles egna lilla palats, så det så! Om det så kommer ta… några år ;-).

Kommentera

