hög feber!

Men åh! Lo var ju så himla konstig igår. Men inte varm eller så. Men trött och slö och hade världens utbrott vid alla måltider så hon åt typ inget. Eller jo, kvällsgröten åt hon med mycket god aptit och så drack hon upp minst en halvliter bifido blåbär. Jag tänkte att det var rätt konstigt, för hur mycket hon än brukar skrika och agera ut så brukar hon ändå ALLTID äta NÅT. Och det där med att hon kollade serier så länge på kvällen var ju också knasigt, sitta stilla längre än 10 minuter är ju inget en förväntar sej av en 1 år å 10 månaders men hon ville sitta betydligt längre än så.

Nå, imorse vägrade hon också käka frukost, ville bara ligga i sängen och mysa, jag borde förstås ha tänkt på att kolla feber men jag tyckte inte hon verkade varm och hon är varken hostig eller snuvig eller nåt sånt. Men vid lunchen på dagis hade hon verkat halvt apatisk så de hade reagerat och tagit tempen och då hade hon 39,6. Jistanes! Hon har seriöst aldrig haft feber förut, iaf inte vad jag vet om (dvs aldrig funnits behov av att kolla den iaf), det känns ovant och väldigt läskigt.

Hon verkade också ha skitont i kroppen liksom, när vi kom hem nu så fick hon Alvedon och jag behövde verkligen äta nåt, så jag värmde på min matlåda, och hon satt i knäet och käkade lingonsylt men orkade inte ens sträcka sej efter skeden (?!). Och hon gick med pyttesteg, som att det gör ont överallt.

Ojojoj så mammahjärtat värker men nu sover hon, det ville hon verkligen få göra, och jag hoppas alvedonen gör sitt å att hon inte är allvarligt sjuk. (?) Läskigt, visst har hon varit förkyld förut men aldrig så här påverkad. Nu vet jag inte ens om det är en förkylning, hon är ju inte snuvig eller hostig??? Tänk om det är nåt annat? Ja ojojoj.

 

———

PS. den hund jag hann massera idag var en rolig massage då den verkade älska det. Åh, så gött det känns inombords. Jag älskar hundar. Verkligen älskar. Det är fantastiska djur.

Kommentera

