knytnävsslag i fejjan

Fick mail från ett jobb jag sökt, ”tjänsten är tillsatt av annan sökande.” Men fine, fuck you, jag ville ändå inte ha det där jävla jobbet.

Jo. Alltså. Ibland är det faktiskt okej att vara pubertal.

Väntar spänt på samtal från drömjobbet dock. Får jag inte ens nåt samtal därifrån så blir jag nog väldigt ledsen.

Lo har svårt att somna pga O & K håller på flytta in grejer å så, jag tränar på att hantera stressen som byggs upp hos mej – hon är grymt trött så jag tror hon kommer somna i vilket fall som helst och hon låter inte olycklig, men babblar lite.

Jag vill se Breaking Bad och ge min Alpha Centauri lite kärlek. Jag ska nog aldrig mer försöka mej på att göra en flugskimmel i olja. Så här är det: egentligen skulle jag vilja göra ALLA små, små flugprickar i ett lager på en å samma gång. Men då skulle jag behöva sitta säkert 8-9 h i sträck, utan vila, och mina ögon skulle blöda. Så alltså måste jag dela upp det. Och sen måste det lagret torka, och jag måste gå över med ett lager där jag typ döljer dem lite, alla små prickar. Och så måste det lagret torka, och sen måste jag göra om processen ett par gånger, för att skapa rätt djup i flugprickarna, såsom det är på riktigt hästar. Den vita oljefärgen har dessutom extremt lång torktid. Typ en vecka. Då hinner jag tappa peppen lite och väntar ändå fler dagar innan jag fortsätter och ni förstår ju – att modellen som är extremt nära å bli klar antagligen inte kommer bli helt klar förrän tidigast till jul. Puh.

Ps. Nu är Lo tyst.

ps2. Om just DU vill komma hit med en påse eko-strösocker och eventuellt syltsocker, så vore det toppen. Då kan jag bjuda på jasminris kokt i kokosmjölk (typ risifrutti) och antingen hjortronsylt, hallon & blåbärssylt eller äppel & kanelmos. Fast först måste jag koka sylten.

Kommentera

