Förlåt snälla läsare.

Hihi, galet mycket besökare på bloggen senaste dagarna. Förlåt att jag är så dålig på att uppdatera ibland.

Det är full rulle på ett mycket positivt sätt. Jag känner en påsmygande förkylning och blir himla rädd eftersom jag har långa arbetspass både imorrn och på tisdag. Förkylning, håll dej LÅNGT BORTA!

K & O & A har flyttat in, tillsammans med katten Korven, och det är tokfint. Men livet bjuder på helt nya konflikter. Typ den mellan två små som ogärna delar på grejer, typ den som uppkommer då Lo bara vill busa och leka med den andra lilla – men egentligen borde tex sova, den då jag ger Lo potatispannkakor och A vill ha dem, men Lo vill ha A´s korv (puh! utbrott!). Det är härligt att se dem leka ihop men det bjuder helt klart nya svårigheter i livet.

Men, jag gillar att ett barn till bor i huset. Tokmys. Barn är den bästa sortens människor ändå.
Och Lo gjorde en sån härlig danstolkning idag så jag nästan skrattade på mej, hon liksom vickar huvudet från sida till sida samtidigt som hon går med massa höftsläng. Alltså, tokgulligt in person, låter ju inte så snyggt i text ;-).
Nu står vinterhagen på plats med alla 60 m klädlinor uppsatta, ligghallen saknar bara spån och jag måste bestämma exakt var det ska vara ström och inte (på trådarna), men sen är det fritt fram för hästarna att flytta till vinterhagen. Eller; först måste det sluta regna så förbaskat. Jag saknar hästarna så grymt, det känns inte som att jag nånsin har tid och ork för dem just nu. Ja, jag vet, så skriver jag hela tiden, men så är det också…

Eh, insåg att jag helt enkelt inte har så mycket att skriva. Todiloo till en annan dag! Nu ska jag festa på en avokadomacka. Hoppas jag, om inte små Lo-händer har tryckt sönder den enda kvarvarande avokadon helt.

Kommentera

