Himmel å h-vete

Det var en sån dag idag.
Lovande start. Magiskt väder, ridtur i skogen med Trollfuxa å Funny, tid för stallsysslor, hästtandläkarbesök, god korvstroganoff.
Men när jag hämtade Lo på förskolan så kände jag att energin verkligen höll på att sina, skön trötthet men ändock TRÖTT var jag. Det är verkligen en tuff känsla, att vara liksom lite dränerad redan innan jag hämtar henne, då är det ju flera timmar kvar innan jag får tillåtelse att vara JAG, att vara trött å slö och tänka bara på mej själv.
Och puh, kvällen blev lång. Hit å dit på Lo-fronten. Konflikter kring minsta grej och bajsbekymmer som gjorde att nattningen drogs ut på flera timmar. Jag orkade inte hålla ihop utan grälade på Lo, grät floder och kände (och känner) mej usel.
Dessutom är mobilen paj pga att jag tvättade den i tvättmaskinen.
Men kul: När Lo satt och bajsade så ringde det på Skype. Jag hade haft halv panik över att avsaknaden av mobil plus mitt ickefungerande MSN gör att jag var helt ensam då jag bröt ihop, ingen att prata med för att hålla näsan över ytan, och längtade efter att prata med nån, för att liksom känna mej som en människa, lite mindre ensam, ja, nåt sånt, jag vet inte. Sprang till datorn. Det var morsan. Lo satt kvar på pottan. Efter en liten stund kom hon gående med pottan, knallade fram till datorn på bordet och försökte lyfta upp pottan för att visa den fina korven som låg i den, för mormor. Alltså, gulligaste barn.
Nu måste jag sova, väckarklockan ringer om 5 h och om jag hade haft nån värsta fiende skulle jag inte önska den å vara ensamförälder. Inte heller ensamförälderns barn. Lo somnade vid 22.15 och måste upp 6.30 imorrn å gå heldag på förskolan eftersom jag börjar vid 7.30. Jag mår dåligt över det men är glad att jag å Lo blir bjudna på middag i kollektivet imorrn. Lyx!

Kommentera

