Drömmar

Jag drömmer oftast inte så mycket. Tror att det mest beror på att jag sover alldeles för lite alltjämt så när jag väl sover, sover jag djupt och hårt. Men senaste dagarna har jag drömt massor. Mycket om gamla kärlekar. Återupplevt gamla rejections, men lite hårdare, lite ärligare, och vaknat med kasst självförtroende och en kvardröjande känsla av att det nog var och är verkligheten. Och så sorgen på det då, mest sorgen över att inte duga, inte funka, inte vara värd. Kanske inte så mycket sorgen över just den personen? Jag tror att det är bra att drömma såna drömmar, för jag behöver dem säkert för att verkligen kunna släppa, men jag hoppas kunna resa mej upp och känna mej värd igen, nån gång, sådär i framtiden. Alltså som att nån värdesätter mitt sällskap, min kärlek och närvaro i deras liv och att jag vågar tro på det, utan en helvetes massa tvivel. Eller så är tvivel en del av min personlighet.

Kommentera

