skit å

int blire nå bilder idag för jag trodde ett tag att datorn tagit sitt sista andetag å då försvann fotnings-peppen. men så var int fallet, även om den lever lite på konstgjord andning nu.

men jag kan försöka måla upp bilderna i text:

Hästbilden:
Frostlandskap + tunnt, tunnt lager snö. Red lurv-tanten i härligt eftermiddags-ljus (solnedgång) i hagen. Funny busar med, de andra två rivaliserar eftersom Hjärtat åter igen har tagit sej in till de andra. Trollfuxa  känns laddad och spänstig. Får små tillfällen då det känns helt fantastiskt vad in tune vi är med varandra och vad lite som behövs, en tanke, små små rörelser i kroppen och hon är helt med. Härligaste ridkänslan. Funny imponerar med fantastisk trav och härliga galopp-skruvar då hon försöker få igång de andra.

Lo-bilden:
Lo å jag å Texas låg bredvid varandra och skedade liksom, i min soffa, och myste innan sängdags. Lo i mitten med Texas huvud lutandes över sin bröstkorg.

Matbilden:
Bjuden på gomiddag av en av kombosarna som är utbildad kock. Köttfärssås å pasta (sojakött förstås) å nybakt bröd. Mums!

Dock lite orosmoln – Lo har efter helgen fått nån liten downperiod igen med sovandet å känns även väldigt speedad och har svårt att komma till ro, verkar liksom nästan ”rädd” för att bli trött, jag avskyr det, försöker verkligen hela tiden skapa förutsättningar för att hon ska ha många möjligheter, tillfällen att varva ner och vara i lugn och ro utan tusen intryck (typ teve å så), så att hon ska slippa överladdningen av systemet hela tiden, men det är svårt då jag inte är ledig och kan vara med henne så mycket som jag vill…
Andra orosmolnet: ponnyn som inte gick att stänga in i en ”hage i hagen” och därför käkat frostgräs. Bläbläblä. nu har jag flyttat tillbaka honom till skogshagen och hoppas han ska hålla sej inne där tills snön kommit ordentligt. Dock även orolig hur det ska bli med foder å så då, eftersom han verkligen inte kan äta mer än typ ca 5 kg hö per dag. Han är snuskigt lättfödd nu, behöver typ bara kolla på gräs s sväller han upp. Skit.
Tredje orosmolnet: Datorn som säckar ihop vilken sekund som helst. Känner efter denna kväll att jag måste köpa en ny. Inte välkommet i redan mycket ansträngd ekonomi.
Fjärde orosmolnet: Bilen som måste, måste, måste in på verkstad men det känns inte helt kul.

En positiv grej är att jag ska träffa en brukare imorrn som efter samtal per telefon verkar väldigt peppad på att anställa mej. Dock blir jag orolig att jag kommer få jobba som sjukgymnast men få personlig assistent-lön. Jobbet låter peppat men krävs min kompetens vill jag förstås också ha betalt för den – hur kräver jag det?

Kommentera

