Other things aside

Mycket nu.

Men jag ville bara skriva att igår masserade jag ett par hundar och när jag åkte därifrån kände jag en sån värdefull värme inombords. Det är en ynnest att få massera hundar, komma dem nära, hjälpa dem, men också bli hjälpt. Det är meditativt och läkande att få ge en hund nåt, aldrig så litet, en vänlig beröring, smärtlindring eller vad det nu kan vara. Gånger som igår känns det som drömjobbet. Jag blev väldigt rörd under massagen av den ena hunden, det är en sak att få hundens berättelse genom ord, en annan att känna den i hundens kropp, i min egen kropp, och jag fick stoppa tårarna ett par gånger.

Kommentera

