Modellhäst-WIP

Två bilder på lilla SM fölet som jag roat mej med senaste dagarna. Den har en bit kvar till att kännas klar. Den är superskoj att måla! Även bilder  på några andra som jag jobbar lite med. Alpha Centauri, dvs Mon Garmin-modellen som blir skimmel, har jag äntligen börjat se ett slut på. Det är så svårt att avsluta modeller, men nån gång måste jag ju ge mej och säga att ”enough is enough”. Dock en del arbete kvar på magen + hovar + man och svans. Men det handlar om kanske högst 1 eller 2 oljefärgs-sittningar, vilket innebär att han bör bli klar inom ett par veckor! Den lilla SM Pason har jag roat mej med ett tag men den börjar också bli så klar att det är benen + vita tecken och ögonen kvar att färdigställa. TWh´n är en commission som jag bara målat grundvarvet på (inte man å svans dock), den torkar nu och ska sedan få bli en riktigt spännande pintaloosa… Roliga grejer! Finns många fler som jag jobbar med, men de är inte lika långt komna så de får stå tillbaka nu ett tag så jag får KLART några modeller…
Så, till bilderna.

Kommentera

