Imponerande skills hos 2-åringen

En sak som imponerar stort på mej hos Lo, är hennes minne. Och kanske även hur uppmärksam på detaljer hon är? Kombinationen däremellan. Ikväll hade hon svårt att sova (bajshistoria, som vanligt då det är svårt att sova), ville äta kvällsfika bredvid mej där jag satt och målade modeller. Jag hämtade en stol i köket, men Lo stod vid dörren in under trappen och försökte öppna och ”klagade” på att det inte går (den är inbrottssäker för små barn), och jag blev allmänt less ”Varför ska du in DIT för, Lo? Jag har ju hämtat en stol åt dej och maten står här, kom och sätt dej och ät!” men eftersom hon inte gav sej så öppnade jag dörren och insåg att hon ville att jag skulle ta fram hennes barnstol som vi ställde undan för typ en månad sedan. Alltså hallå, så jävla coolt att hon kom ihåg att den stod där.

Det är väldigt ofta som jag förstår att hon i princip ALDRIG ”råkar lägga ifrån sej saker” – för hon vet typ ALLTID var grejer hon lagt ifrån sej, är. Annars är det ju lätt, när en ser kaoset som blir bland leksakerna,  att tro att hon liksom bara ”råkar” lägga ifrån sej grejer då hon fortsätter till nästa leksak, men hon vet tex nästan alltid var hon ”tappat” (det ser ut så för mej) nappar, tex.

Nåväl.

Igår var mina föräldrar å Mattias föräldrar här på middag, det var fint. Ikväll ringde Mattias mamma och jag blev så himla rörd av det samtalet, hon sa så många fina saker om mej och gårdagkvällen och det kändes lyxigt. Typ att vi gjort så mysigt och att jag är så himla duktig på att laga mat (nå, vi var ju två som lagade men visst suger jag åt mej ändå!) och sånt därnt som är fint att höra.

Imorrn håller jag tummarna att bilen får tid på verkstaden! Ikväll bytte jag så barnstolen är i Mattias bil och det som jag trodde var allmänt krångligt gick ju supersmidigt efter att ha kikat på en instruktionsfilm på youtube…

Jag ska på kurs till helgen, åker nattåget på onsdag, och har lite resfeber. Jag vill inte vara hemifrån så länge. Men samtidigt känns det skönt att kunna åka iväg och bara kursa hela dagarna och ha kvällarna helt för mej själv å Texas, väldigt mycket egentid och fritid blir det. Har dessutom fixat boende väldigt nära kursstället, det är väldigt praktiskt då en har nätbekanta lite all over the place pga massa timmar spenderade på olika forum och community. Det är perfekt promenadavstånd, typ ett par-tre kilometer däremellan.

Hjärtat har sedan jag ställde honom i ligghallsarrest inte haft nån tillstymmelse till puls eller värme så idag fick han flyttas tillbaka upp till skogshagen. Där får han nu vara tills snön kommer, så han kan husera tillsammans med de andra i skogshagen. Vilket förhoppningsvis är SNART?!

Funny-hjärtat börjar verkligen leta sej in hos mitt hjärta, häromkvällen kände jag mej totalt utarbetad efter att Lo väl somnat, och skulle gå ut och fixa hö åt Hjärtat – knallade ner i vinterhagen (till höbalen som står nere på en åker) och där låg hon och sussade i höbalen. Hon klev upp och pussades sömndrucket, hängde över axeln som vanligt, då jag packade Hjärtats nät, och mitt själsonda försvann helt och hållet.

Kommentera

