Tipset:

Med start ikväll kl 20:00 bjuder SVT2 på en hel vecka om fattigdomen i världen. Första delen handlar om mödradödlighet och barnadödlighet. Det internationella projektet Why poverty består av åtta entimmesdokumentärer och 30 kortfilmer som sänds över hela världen under en och samma vecka.

Jag är superdupertrött och längtar hem. Ska bara få i mej påssoppa, gå en sväng med vovven och sen åka in mot stan för att ta nattåget. Men surt nog så jobbar jag 8-21.30 imorrn å 9-19 på tisdag. Ingen rast, ingen ro.

Drömjobbshajpen håller i sej. Idag har jag fått en massa fler verktyg på kursen. Även konstaterat att min tidigare bedömning utifrån rörelse och magkänsla antagligen stämmer, att Texas känner av sin L7-S1-led. Inte så mycket, han är ju ohalt men reagerar tydligt på palpation interspinalt där, liiite påverkad i trappor, men M var noga att påpeka att han är ju 10 år, det är inget att dra igång nån stor utredning för – å nu har jag massa fler verktyg att ta hand om honom mha.

 

Ps. Först ledighet, förkylningar, sen barnledighet har gjort att jag har en omättlig sömnlängtan. På ett friskt, bra sätt. Så skönt på nåt vis.

Kommentera

