Klickermani

Ojoj, känner en vag klickermani krypa sej på. Mest vad gäller hästarna. Men FAN så svårt det är, tycker jag, måste tänka lite klickertänk med mej själv också för att inte bli totalt uppgiven, jag har så mycket dåliga vanor sen innan av hantering som jag ogillar och som förstör relationen. Ja, allt är ju relativt men ja, känner mej besviken på mej själv då jag har så mycket inlärda dåliga beteenden som ploppar upp speciellt när jag känner mej lite osäker eller frustrerad.

Är tom peppad på att jobba med Texas snatteri, dock vill jag diskutera det mer med kunniga och tänker att vissa åtgärder måste ske i huset (tex en grind in till köket så han aldrig nånsin behöver misslyckas/nåt barn springer runt i huset med mackor/korvar/whatever och förstör träningen, osv), innan jag går all in. Några filmer på snatteritemat:

Också en blogglänk till en sida med mycket filmer och text om protective  contact som jag ägnar tid åt idag, inspirerad av gårddagen lite jobbiga pass med Funny. Snacka om att hon har HUMÖR! Samtidigt som jag känner att jag är ute på djupt vatten så känns det också bra för mitt i allt så finns flera grejer som känns mäktiga 1. Hon är så galet arbetsmotiverad. Galet är rätt ord. 2. Jag älskar också att hon har nerv och humör och inte tillåter mej att vara en arg djurtränare.

Lo har varit med ute idag, och jag har kunnat packa hönät, släpa ut hönät i hagen samt jobba med Hjärtat. Det är så skönt när hon kan vara med och sånt funkar. Lyckades tom lägga henne i vettig tid för dagsvilan.

Angående mitt drömjobb så ringde jag och pratade med sjukgymnasten som tex tyckte att det var BRA att jag var så nyutbildad (wiie!), bra att jag egentligen inte söker en heltid (får aldrig vara med Lo isåfall 😦 ), toppen att jag redan bodde i Umeå och jag ska bli kallad på intervju relativt snart -antar inom en vecka. Jag är grymt peppad och hoppas nu verkligen inte att någon annan mycket mer kompetent och peppad söker jobbet….

Kommentera

