Mycket jobbig period.

Lo har en superjobbig period nu. Hon har svårt med sovandet i princip varje läggning, både dagtid och kvällstid, och det är mycket med pottabesöken (bajsar oftast långt efter läggdags, nån märklig rutin – vilket innebär att hon ibland läggs å sen vaknar å måste upp å bajsa och ibland bara är allmänt super-omedgörlig då en vill lägga henne, bara för att en ska inse typ 1h senare att det berodde på att det var bajs på G) och ätandet. Jag inbillar mej förstås att det beror på att jag är borta så mycket och har galet dåligt samvete/mår väldigt dåligt över det. Jag vill vara där för och med henne mycket mer :-(. Men tänker att det är positivt att hon får bygga sin relation med Mattias (ffa eftersom det oftast är han som tar hand om henne då jag jobbar/är borta), men just nu är vi inne i nån otrygghetsfas då hon verkar må lite kasst av det. Idag då hon vaknade efter dagsvilan var hon på strålande humör och när jag sa att jag måste åka på jobbet så bröt hon ihop och jag var så nära att bryta ihop (men hade verkligen inte tid med det = måste ju på jobbet. GAH!) i famnen på varann. Hon såg så tapper ut då jag sa att jag skulle på jobbet, men med tom, besviken blick och darr på underläppen, så när jag frågade om hon blev ledsen så bara rasade hon ihop i min famn.

Dock var hon väldigt trött och slö idag så jag är rädd att hon är på G att få nån förkylning igen. Jag har haft bihåleinflammation men den verkar ha gått över till förmån för nån annan förkylning som blossat upp igen, eller så är det en ny. Blä. Hoppas det är en förkylning som gör att hon är så konstig med sovandet!

Postat i Lo

Kommentera

