Perfekta lediga dan…

Vilken fin ledig dag jag haft idag. 🙂 Hängt med Lo hela dagen, handlat inför hennes tvåårsfirande – jag tänker göra smörgåstårta, det gäller ju att passa på så länge som det kvittar för hennes del liksom (misstänker att smörgåstårtan inte blir favvon om några år 😉 ), fixat med hönäten åt hästarna tillsammans med henne, badat tillsammans med henne och lekt en massa med vattnet – det funkade för första gången på evigheter superbra att skölja ur håret (WIEHO!), varit på middag hos Mattias föräldrar, värsta superfina veggo-julbordet typ med flera olika grejer och gött men de är så ödmjuka och säger att det mer är en provsmakning av olika grejer, hehe, jag var så mätt och glad och nöjd när jag åkte därifrån. Och Lo var TRÖTT och det funkade faktiskt att bära in henne sovandes och lägga henne, nåt som inte funkat så bra på slutet och senast idag på dagen blev det en flopp. Å sen har jag ridit Trollfuxa i djupsnön i hagen och jobbat lite med Funny och allt har varit prima och bra, och så känner jag mej glad över att få vara med fina människor imorrn.

Jag å Lo ska baka lite, jag har satt kikärtor i vatten och ska göra lite hummus eventuellt till smörgåstårtan, å tänker baka lite pepparkakor och eventuellt nåt saffransgott. Sen ska jag på spelning med finmänniskor. Bra, bra, BRA ledig dag känner jag. På söndag jobbar jag men på måndag och tisdag är jag ledig igen så det känns gött.

Nu ska jag äntligen krypa ner i sängen. Trött!

Kommentera

