Största offret

För mej som förälder är nog egentligen inte hästeriandet eller nåt annat uppenbart – det är nattsuddandet. Jag älskar att vara uppe sent och liksom förlora mej i saker, om det så är surfning på nå nördsidor, målande, en serie eller vad det kan vara. Om jag har sällskap så blir det många gånger bättre.

Jag har inte riktigt offrat nattsuddandet men i längden så är det totalt utmattande att i princip aldrig sova en ordentlig natt. Jag måste prioritera om och börja sova mer. Det tar emot nåt så förbannat dock.

Inatt fixade jag å Mattias med smörgåstårtefyllningar, gjorde glasyr på pepparkakor, blåste upp ballonger och slog in presenter. Det var tokmysigt.

Idag är det LOS FÖDELSEDAG!

Tänk att hon blir hela 2 år!

Tur att hon är så liten  att hon fortfarande sover dagsvila, så jag kan ligga å vila i min säng lite nu, för inte blev det tillräckligt med sömn inatt. Puh. Men jag har iaf prioriterat vettigt och har inget pretentiöst födelsedagskalas för henne, utan vi har mest en mysdag och så sen ikväll kommer närmsta familjen och käkar lite smörgåstårta och så.

För övrigt är jag lite nervös över smörgåstårtan, tänk om den inte går att äta?! Bah! Många experiment inblandade, med ädelost-sojaost och papillon-skinka. Rätt lyxig grej egentligen. Om den går att äta…

Hejsvejs! Nu hummar Lo inne på sitt rum, hon har nog svårt att sova eftersom det är lite liv i huset, hoppas hon kan somna så hon orkar med kvällen ordentligt.

Kommentera

