Återvändgränder, sjukdag å barnledig

Ojoj det här med klickertränandet känns rätt jobbigt, helt plötsligt känner jag att massor av grejer jag gör är så jävla dåliga – alltså jag använder en massa metoder som inte känns ok. Känner att jag är på väg in i samma återvändsgränd som jag var i för några år sedan, men nu innefattar den allt, precis allt, inte bara ridningen. Att det inte blir bra, för mej, men framförallt för hästarna, det jag gör. Inte tillräckligt bra för att det ska kännas etiskt ok liksom. Blä.

 

Nå, blev iaf glad över denna länk som jag blev glad över, trots att det inte är klicker…

http://www.facebook.com/photo.php?v=351703764927149

Är ensam hemma och tittar på Bastian på svt play. Pippi ligger bredvid mej och Texas låg under täcket tills det blev för varmt. Det känns som förr.

Lite tomt, kallt och ensamt men jag gillar det väldigt mycket. Jag behövde detta! Tack Mattias som tog med sej Lo till stan och sitt kollektiv.

Jag har varit hemma från jobbet pga mardrömsförkylning. Varit helt däckad efter att ha gjort sånt som måste göras (hästarna fodrade, varit å handlat inför julbjudningar). Sov en bra stund här i soffan nyss. Så värt att vara ledig – HELT ledig från barn OCH jobb, men tråkigt att det är pga förkylning….

 

Nå ska kolla vidare på Bastian och sedan sätta mej och måla lite. Kanske blir det lite massage av hund senare, och lite träning med Funny.

Kommentera

