kulmen på mammighet

shit pommes. nu är det mammigt. tidigare har det varit mammigt = nån annan än jag får inte göra grejer då jag finns i närheten. nu har mammigheten även resulterat i allmän klängighet. jag är såååå dålig på att hantera det. då barnet är slickat mot min kropp hela tiden, klättrar, far, faller, trampar, klöser, nyps och så vidare, hela tiden kräver att jag ska göra en massa grejer (ge henne vatten, torka bort vatten hon spillt, ge henne papper, etc etc) och jag inte får ens minsta lilla 3 minuters-paus om jag inte avlägsnar mej från huset (vädret är piss, det är isgata på min gård och jag vill inte gå ut!) så blir jag till slut helt crazy. Jag får för mej att många andra föräldrar tycker att det känns helt ok men jag är inte sån, det kryper i mej till slut, jag vill vara min egen ibland.

Så jag föreslog att mattias skulle prova leka med fingerfärgen som lo fick i födelsedagspresent, med henne. Glatt barn!

Wiiiieee. Egentid.

 

Ps. Igår åkte jag och handlade och kastade en jävla massa grejer på en återvinningsstation, det var världens lyx att vara utan Lo och göra sånt. Det händer typ aldrig, kan inte komma på när jag sist handlade utan henne. Det tog tid med återvinningskassarna för containrarna var så fulla redan, höll på en god stund men kom på mej själv efter en stund, att tycka att det var riktigt avslappnade att trycka in mjölkförpackningar i container. När jag känner att DET är lyx får jag lite perspektiv, att skapa utrymme för egentid trots mammighet och total sömnkaos är ett måste för ens välmående.

Kommentera

