men wow!

För en herrans massa år sedan köpte min dåvarande pojkvän en modellhäst åt mej. Det är en stor tung resinmodell som fanns på en målarhandel i Nordmaling. Jag tror att han betalade 50 kronor för den.

 

NU sitter jag och ”porrsurfar” modellhästsidor och kommer över en annons på en kopia. Påstås vara den enda av sin sort – och de begär 450 dollar, ett väldigt ”modest price” pga att modellen är så ovanlig.

WOW alltså att inse att det är en RIKTIGT dyrgrip som står i hyllan. Och att den hittades för 50  spänn på en målarhandel i lilla Nordmaling….

 

Snygg är den, det har jag alltid tyckt. Väldigt detaljerad och väldigt rejäl.

Nu blev jag verkligen pepp på att fixa ett brutet ben på den och måla den.

SÅ COOLT!

 

Här är länken till annonsen.

Kommentera

