Positiva grejer

Försöker se de positiva grejerna idag.

– Jag har fått mens. Innebär att PMS-perioden är över, och alltså att känslor, ångest, depression å uppgivenhets-upplevelserna bör bli mildare. Wiie!

– Dessutom har jag knappt nån mensvärk. EN ENDA Alvedon tog bort den helt. Istället känns det liksom bara varmt och gosigt i magen/livmodern. Svårt att beskriva vad jag menar men ja, litegrann som en endorfinkänsla tror jag.
– Försäkringskassan ringde, dom hade själva hört med min arbetsgivare vad jag har haft för lön å arbetsmängd. Wow! så bra! jag har försökt få tag i min arbetsgivare för att kunna skicka intyg men det har gått trögt och jag tycker det är jobbigt att jaga folk. Dessutom har Försäkringskassan from 1 januari tagit bort kravet på att en ska lämna ett intyg från förskolan då en vabbat; vilket innebär mindre pappersjobb för mej som tex fortfarande inte lyckats få med de där jävla papprena till Los föris, för november-dagarna då jag vabbade. Puh alltså! Min SGI blev mycket högre och jag behövde inte stressa över papper som ska komma ihåg att tas med, tas in, fyllas i och skickas, i ett svep. Plus att min januarilön som antagligen kommer bli rätt tunn pga 10 dagars arbete i december (en stor nackdel med å vara personlig assistent å ens brukare åker på jul-ledighet), drygas ut med vab-pengar från tidigare månader. Wow.

– Jag har gråtit vilket var skönt och bra, och det vanliga ”Post-PMS”-state of mind som innebär; ”Åh en framtid, vad kan jag göra för kul av den?” lättar ju alltid upp stämningen.

– Mitt jobb har varit superslött hittills idag.

Kommentera

