sorglig dag

På väg in i väggen med hög hastighet, så känns det. Kamp kamp kamp men inget hjälper riktigt. Osäker arbetssituation, på knäna ekonomiskt hela tiden, sviktande psykisk hälsa, bilen måste in på reparation igen pga nåt missljud (vilka pengar ska betala det liksom?) och barnet har nån superjobbig period då hon inte sover och är supermammig, och så vidare. Blä!

Och så: Fick meddelande på mailen att tjänsten var tillsatt. Ni vet, drömjobbet. Känns konstigt, då de pratade om att jag skulle skolas in första veckan i januari, på intervjun, och även att de skulle höra av sej per telefon veckan efter (för 3 veckor sedan) men jag förstod ju också att det var en lite konstig arbetsplats – går inte förvänta sej att det ska gå till som väntat. Kanske på det viset ingen katastrof att jag inte fick jobbet men det känns verkligen sorgligt…

Tufft att söka jobb också, det finns knappt några, de som finns är med allmänt kassa arbetstider (för en småbarnsmorsa) eller förväntad låg lön eller så krävs det att en är flexibel (jag vill inte vara flexibel, säg det åt förskolan å djuren å gården liksom, men måste ju söka de jobben ändå eftersom det inte finns några andra). Vad gör jag i mars om jag står utan jobb?

Okej, nu ska jag jobba vidare, tårarna bränner bakom ögonlocken men där får de nog stanna, slutar först 21 ikväll.

Ps. Nån som har ett enkelt liv med flyt som de kan dela med sej av?

Kommentera

