Hörreni

Mattias LAN-ar i helgen. Fint för honom, å jag tänkte – fint för mej å Lo, då hon är så mammig nu. Som min kombo sa igår, eller vilken dag det nu var, kanske beror mammigheten på att hon vill försäkra sej om att jag inte försvinner bara för att hon knyter an till Mattias och är med honom mer och mer?

Nu efter en kväll med henne ensam känner jag att hon har all anledning att känna oro, jag får kraftiga flyktkänslor och vill bara gå ifrån, skapa utrymme, gå ut, göra nåt eget. Bli otillgänglig.

Hon har farit fram å åter överallt här och visserligen varit trött (även då jag frågat) och velat sova (vilket är ett stort framsteg i sej!), men inte kommit till ro. Till slut bäddade jag ner henne i min säng, vilket var min ursprungliga plan men ett tidigare försök misslyckades, och la mej bredvid. Men hon är så orolig och jag får ångest av skruvandet, så jag frågade om jag kunde sätta mej i soffan medan hon somnade – vilket gick bra. Men så knallade hon ner från sängen igen och då sa jag helt enkelt åt henne att jag vill att hon lägger sej i sängen och sover! Så knallade hon tillbaka, låg å hummade å pratade för sej själv i kanske 10 minuter och somnade sedan.

Puh.

Okej, min målbild är att hon ska somna på detta sättet ensam i sin säng i sitt sovrum. Hennes spjälsäng vägrar hon sova i längre, den andra sängen verkar hon gilla, men får inte riktigt ro där. Kan vi hoppas att det inte kommer ta år och dar innan det fungerar tillfredsställande?

Hon hummar å grejar nu igen, jag får lite ångest, kan jag leta reda påmina tjocksockar och gå ut å fodra hästarna eller?
Och – kan jag kanske tom titta på en film sen när jag kommer in igen? somnar hon ordentligt tror jag absolut det, men nu verkar det lite ytligt fortfarande och jag vill inte vänta hur länge som helst för jag vill ju SOVA också…. bah gah aaaaarrrgghh!

Kommentera

