Vänner!

Åh, jag fick träffa Petra å Elin i fredags. Alldeles för lite tid dock, tyckte jag. Sen fick jag träffa Ásta å hennes vovvar och Cecilia i lördags. Och imorrn kommer fin-Linda ut till mej. Å sen på lördag kommer en ny bekant ut. Hästhäng är det som gäller med dem. Jag längtar ofta tillbaka till det året då jag var föräldraledig, för då kunde jag åka runt och hälsa på och hänga med vänner på ett annat sätt. Åh, så fint det var. Nu hinns vänrelationerna inte riktigt med, känner jag. Det är tom svårt med msn-konversationer ju. Ja, se, småbarnsliv. Men senaste tiden tycker jag ändå att det blivit bra med väntid. Fint!

Lo åker utomlands på söndag och jag känner att jag vill vara så mycket jag kan med henne innan dess. Men svårt också. På söndag åker även jag, men till Luleå, för att kursa mån-tors nästa vecka. En annan vän har luskat reda på en vän som jag kan bo hos, hur toppen är inte det då? Jag har verkligen flyt på det viset, kurserna på Axelsons har jag ju bott hos Inger – en härlig ny bekant som en nätbekant kände och som tog emot mej med öppna armar även fast jag var en någorlunda främmande person (med hund). Herregud, vad sjyssta människor det finns alltså.

Men imorrn så tänker jag passa på då jag har hjälp av Linda, att åka och köpa lite spån på Granngården. Lo får följa med. Å så vill jag käka tofustroganoff till lunch, med fin-Linda som sällsis. Sen är min plan att då Lo somnar för dagsvilan så ska jag å Linda ut med pållarna, jag tänkte försöka rida liiite på Hjärtat (nå, min plan är att gå bredvid större delen av tiden) – jag är nyfiken på hur vägen uppe vid ”slutet av byn” ser ut nu. Linda får busa loss med Trollfuxa :-).

Sen ska jag på gratisföreställning #prataomdet på kvällen imorrn, med några andra vänner.

På torsdag åker jag å Lo in till stan för några ärenden – hon behöver badbyxor och armpuffar inför sin semester, och så tänkte jag kanske att vi kan bada lite på Medley då vi får göra det gratis nu medan hon går Mini-sim. OM hon är pigg nog. Jobb på eftermiddagen.

På fredag är det premiär för babycafét på Tegs och jag är LEDIG på förmiddagen så jag tror det vore perfekt att ta sej dit! Och kul…och gott. Ja, om Lo är pigg nog för det alltså. Jobb på eftermiddagen, men jag hoppas Lo ska få hänga lite med sina morföräldrar.

Sen i helgen kommer då den nya bekanta ut till mej å så ska vi hänga med hästarna, jag har ännu inte bestämt hur eller vad eller så, vi ska göra, men det kanske ger med sej då? Jag kommer även behöva förbereda inför att jag åker bort genom att rulla in en höbal i stallet och eventuellt rulla in en höbal i hagen – allt för att gårddagens ”Hej, hästarna är lösa” inte ska upprepa sej medan jag åker bort (dock gråter jag vid tanken på hur tjock Hjärtat kommer bli….).

På kvällen på lördag är jag supersugen på en utekväll, men dit jag vill måste en stå på en lista för att komma in, tror jag, och de där listorna är knökfulla, så jag kanske måste skita i det…

Å på söndag hoppas jag på en massa mys med gosungen innan hon åker iväg med flyget till Stockholm för en natt på hotell innan de flyger till Gran Canaria. Själv åker jag nog tåg upp till Luleå ungefär samtidigt som hon flyger neråt landet. När jag kommer hem och har några barnlediga dagar står två grejer på schemat – modellhästfix och dumpstring ;-). Ja å så lite hästmys förhoppningsvis!

 

Puss å kram alla, nu vet ni vad som händer i mitt liv närmsta veckorna! 😉

Kommentera

