hästdrömmar

Kollade på en gammal film då jag kör Hjärtat. Detta är i maj 2010. Jag hade praktik i Övik på Geriatriken där och hade nyss fått veta att jag var gravid. Tänk att det som skulle bli Lo bara var en 2 veckors liten pytteklump i min mage. Nåväl. Jag blir så glad för jag  minns hur mycket jag körde Hjärtat den där praktikmånaden. Körmöjligheterna är bättre hemmavid Brattfors, mycket olika vägar att välja på och möjlighet till rätt rejäl konditionsträning. Hjärtat var också himla kul att köra, syns kanske inte på filmen men han bjöd på bra och var pepp.

Nu drömmer jag om att få uppleva det där igen… De som byggt vägen längst bortibyn har ju möjliggjort mer och roligare körning för oss. Om jag nu nånsin vågar sätta honom i vagn igen efter körolyckan i somras. :-/ Nå. Minnet är av vårturer med lite slaskiga vägar, vårdofter i skogen, grusgegga på vagn och sele och jacka och många tjoiga galopper då jag ropar å hejar på honom (han gillar när en tjoar å tjimmar och var inte så mycket körd då ju).

Sen ramlade jag in på några helmet cam-filmer från terrängträningar och känner bara att jag vill också få rida sådär. Nu är det ju svårare då det mej veterligen inte finns några terrängbanor i närmsta området (tänk 50 mil?), och jag har ju heller ingen häst som lämpar sej för sådant, iaf inte då Funny åker. Men ändå. Tänk härligheten i att dundra på med flygande man över, under och igenom terränghinder ute på nåt stort öppet fält å i skogen. Ahhh. Själen flyger högt vid tanken.

Mest drömmer jag nog om tränandet, att liksom kunna se en plan från dag till dag och följa den, spendera de där timmarna per dag som ger så mycket tillbaka  i slutänden, med hästarna… Men det känns så otroligt långt borta med tusen andra göromål. Men jag vill inte släppa den drömmen…

Kommentera

