Fin-Söndag

Finns bild på instagram å lite bilder på Facebook från promenad igår, jag orkar inte fixa in det här med! 😉

Nå, Fin-söndag med långpromenad med fyrbenta och tvåbenta vänner i finvädret, sen sedvanligt gofika hos Ásta, sen hem, varma mackor med kantarellstuvning å Farmen med lovely, sen lite modellhästfixande, hästgos och så avslutade vi kvällen med film-titt, vilket gick ungefär som alltid – tog typ 15 min innan jag började drifta off för mycket in i sömnens värld, för att vi skulle kunna fortsätta.

Idag är det snöyra ute, jag jobbar. Ser framemot att Lo ska komma hem imorrn! Dock miss i planeringen eftersom jag jobbar heldag och kommer hem sent, så himla sorgligt. Borde förstås ha bytt bort detta pass, men nu är det som det är. Jag längtar efter gosungen så det gör ont. Men veckan har varit välbehövlig, jag har märkt att jag är så enormt mycket snällare mot mej själv och även andra i min omgivning då jag är barnledig, jag ska försöka ta med den känslan nu då hon kommer hem. Det är ju fint att ställa höga krav på sej själv i sitt föräldraskap, och tycka att inget annat än det bästa duger för barnet, men det blir ohållbart då det inte går att leva upp till de där kraven och jag i slutänden faktiskt blir en rätt kass, utarbetad, ångestig morsa istället.

Sen blir det ju uppenbart hur krävande det faktiskt är med barn, rent energimässigt, då en är barnledig. 🙂

En bra grej med denna veckan är att jag ska få gå på ett möte hos Psykologmottagningen för att avgöra om jag ska få gå två terminer hos en psykolog-student. De ringde förra veckan och verkade ha tid för mej, tyvärr hade jag ju inte tid för ett möte förrän på onsdag denna vecka så risken finns att jag inte hinner vara med denna termin (jäkla kurser å jobb alltså!), men håll tummarna.

En annan bra grej är att mitt jobb utökats med en månad eftersom den jag jobbar för vill vara föräldraledig längre. En annan bra grej är att jag sökte ett skötarjobb som jag känner mej pepp på, idag. Hoppas de inte tycker att jag är överkvalificerad. Vill gärna ha en trygg inkomst, och jobbet kanske öppnar möjligheter för SG-jobb i framtiden. I can hope so, åtminstone… Det finns fler jobb att söka nu, så det blir mer fix med ansökningar här i dagarna.
Ps. Trollfuxa var helt crazy pigg i lördags. Och jag kände mej gråtig av känslan att sitta på henne. Som att jag är hemma på hästryggen. Iaf på hennes, där jag känner mej så trygg. Jag upplever verkligen sällan den där känslan annars men på hästryggen är det som om jag ”passar”. Märklig känsla, och svår att förklara. VILL RIDA MER!!!Ps2. Håller på att fixa med transportör av Funny ner till Dalarna och antar att då hon åker frigörs mer tid och energi till att faktiskt rida mer. Idag är det väldigt trixigt att rida då Funny envisas med att följa med Trollfuxa ut ur hagen (genom tråd å ström). Puh alltså.

Kommentera

