Sovbarnvakter

Mina fina vänner Elin och Conny är nog de förutom mina föräldrar som Lo är absolut mest trygg med. Hon har ju hängt med dem mycket sen hon var pluttig. Hon är hos dem emellanåt men de har konstaterat att det mesta hon gör där är…SOVA. Haha. En gång sov hon 16h på natten hos dem. Igårkväll fick de rå om henne en stund innan hon skulle läggas, och sen hämtade vi henne imorse. Sovbarnvakter, hehehe… Det blir kanske roligare då hon blir större och inte kräver så mycket sömn längre! 🙂 Hos Elin och Conny finns också världens bästa barnkatt, Evita, som Lo gillar väldigt mycket. Det brukar vara det första hon ska ”berätta” för mej då jag kommer dit, tshitshi (kisse?). Väldigt fint. Jag gillar tanken på att Lo har en stor familj, utöver sin lilla biologiska.

Imorse då väckaren ringde var vi inga laddade krigare direkt, jag eller Mattias. Allt var som i en dimma, snarare, och jag tvingade mej upp för att jag i dimman inte var säker på hur jag egentligen stängde av väckarklockan och pliktkänslan gjorde sitt. 4,5 h sömn är för lite. Påminde mej om hur det var då Lo var plutteliten och jag sällan sov mer än så, dessutom upphackat i olika omgångar. Puh, alltså, knäppt att jag pallade med det. (antagligen bland annat tack vare fina Elin & Conny… evigt tacksam!)

Nå, jag lyckades tom släppa ut å fodra hästar OCH få i mej två mackor till frulle imorse, och det var nog mest tack vare att jag inte behövde ta hand om ett barn också (isåfall hade nog mackorna blivit bortprioriterade….). Så iväg, hämta bil, hämta barn och till Medley där vi var med på Funky Kidz – typ dansskola för pluttisar. Lo tyckte det var lite obehagligt, ville tom bli buren lite nu och då, men det var nog viss skräckblandad förtjusning. Hoppas att hon gillar det bättre nästa gång, men det är ju just pga den här ”rädslan” som det känns så nyttigt!

Sen åkte jag på jobbet och Mattias åkte med Lo till sina föräldrar, blev bjuden på lunch och fick tom sova lite på soffan medan hans mamma lekte med Lo och hans pappa rastade vovven. Söndagslyx så det förslår.

Nu längtar jag till den kommande mycket braiga veckan då jag i princip är ledig hela veckan! Ska försöka massera lite hundar och även ta vara på ledig tid med Lo i förskolan att göra sånt jag inte orkar eller prioriterar – typ hästhäng och kanske lite kreativt flow. Det unnar jag mej själv faktiskt. Wiiie.

Kommentera

