Pappa

Lo har nu ett längre tag, ja några månader, pratat mycket ”pappa”. Det har faktiskt funnits några tillfällen då vi pratat om föräldraskap i stort men också om hennes biologiska pappa. Senaste tiden har det verkat som att hon refererar till Mattias då hon pratar om pappa, men det är ju svårt att förstå allt alla gånger. För nån vecka sedan blev det till slut ett måste att prata med henne om att hon bestämmer om hon vill kalla Mattias pappa, och vad det innebär att vara mammor och pappor. Lo må ha svårt att uttrycka sej i tal, men jag upplever att hon är GRYM på att förstå.

Idag vid middagsbordet utbrast hon ”mamma, pappa!” som så många gånger förut, och jag frågade (typiskt mästrande grej å göra, jag vet) ”Vem är mamma?” varpå hon pekade på mej och sen sa hon ”Pappa!” och la handen på Mattias arm. Jag blev seriöst superrörd, det var verkligen sjukt fint, och såklart märkte hon det och charmade loss totalt med papperiet.

Fredagen har vart fin! Energifylld. Så skönt. Har jobbat både Hjärtat och Trollfuxa vilket var roligt, men drygt då Funny – som jag brukar stänga in i ligghallen (med mycket käk) då jag jobbar de andra, för första gången tog sej ur ligghallen -hon hoppade. Och sen förstås rätt igenom trådarna i grinden. Blä, blir så less. Lagade grinden flera gånger då hon envisades med att springa igenom då jag skulle gå iväg med Hjärtat.

Nå, jag red Trollfuxa -som hade en jobbig dag pga takdropp (= rädsla för takras, det värsta som finns i hennes värld) men var piggelin och fin att rida, och linade Lejonhjärta.

Kikat på Ponnyakuten på SVT play, gjorde dhal till middag (blev gott, kunde ha varit godare), massa sängmys med busigt barn och gitarrspelande sambo. Nu väntar jag på att den lakritskladdkakan jag gjorde ikväll ska svalna (och stelna lite) och sen ska vi mysa framför Farmen samt så tänker jag tvinga sambon se På spåret-final. Jupp.

Kommentera

