Lördag

Vi gick en ganska lång promenix med vovvarna å Lo (som mest åker bob) längs skoterspåren. Det var väldigt fint även fast både jag å Mattias var slitna idag och solen lyste med sin frånvaro. Lo älskar våra promenader och även BÅDA hundarna nu då temperaturen har blivit mer dräglig för whippet-tassarna. Dessutom var det nån som sladdat upp ett av spåren med nån tingest så det var riktigt bra att gå på, jämfört med sist vi försökte. Vi ska försöka hinna med en riktig långpromenad runt myrarna i skogen här ovanför snart…helst på onsdag till veckan eftersom jag är ledig då, hoppas på strålande sol!

Det spår jag åkte på skidor med Lo i sjalen då hon var alldeles nykläckt var verkligen fint och lagom långt för ett ”några-timmars-utflykt” till fots. Jag som är världens fjant med myrar på somrarna älskar verkligen dem på vintern då det som här körs upp ett välplanerat nät av skoterspår – en solig dag kan en gå  med solen i ansiktet i timtals då myrarna bara avlöser varann här i skogarna. Lagom öppet och ändå skogen runtomkring. Ja, fint som snus!

Sen provade jag göra tjockpannkaka enligt ett nytt recept jag snokat reda på: här kan du läsa det. Jag tyckte det blev RIKTIGT bra, trots att det både såg ut som och luktade tapetklister innan vi ställde in det i ugnen. Bättre än det förra receptet jag använde. Kommer gå bra att steka upp också, min absoluta favvo. Uppstekt tjockpannkaka är ju nästan lika gott som uppstekt palt…

Vi ska till Mattias föräldrar strax, och sen ska jag ut å dansa lite ikväll, är planen. Imorrn är det Funky Kidz och besök hos mina föräldrar som står på agendan.

Kommentera

