Ps.

Nu googlade jag lite och blir påmind om min dotters alldeles speciella personlighet. Hon ÄR ju försiktig av sej och väntar med att göra saker tills hon vet att hon klarar det utan att ”det blir fel”. Hon har liksom ALDRIG klättrat/hoppat o dyl. Det är ju barnet som helt slutade bort att krypa efter att ha tippat framåt en enda gång då hon stod i krypställning. (istället rumphasade hon sej fram i väl avvägd fart, tryggt och säkert!) Som gick längs saker/med stöd i händerna i flera månader innan hon ens provade ta ett steg på egen hand, men som sen inte hade några som helst problem när hon väl bestämde att det var säkert att gå. Som i princip aldrig ramlat eller gjort sej illa pga oaktsamhet. Som fortfarande kryper uppför trappor om ingen vuxen är i närheten…

Såklart kommer språkutvecklingen följa samma beteende, det vore ju märkligt annars. Och även fast jag blir galen på att hon säger sina ”safe-ord” då jag ber henne säga nåt svårare (där, det, mamma, pippi är de fyra säkraste orden hon säger ;)).Och hon förstår ju mycket, det vet jag ju redan och känns som ett begåvat, uppmärksamt barn, liksom.

 

Okej, inte mer tjaffsande om detta nu.

Kommentera

