Pustar ut

Idag hade Lo sitt sista minisim-tillfälle. Hon var supermodig och duktig och skrek Nej! då instruktören sa att det var sista gången. Hehe.

Simhallsbesöket kändes överlag väldigt fint och lyxigt. Mattias har låtit henne sitta i en babybalja då hon ska duscha efteråt, och det var verkligen en hit. Då duschade hon sej själv, även i håret, och det var lätt att schamponera OCH balsamera då hon hade världens bauta-tjorv på bakhuvudet. Och jag fick reda ut tjorven utan problem.

Har försökt basta med henne några gånger nu men hon går bara in och vill sen ut. Jag förstår henne, jag tycker inte alls om bastu-värme, blir mest illamående och mår lite småkasst efteråt (kryp i benen, huvudvärk å så) pga vätskebrist-känsla i kroppen typ.

Hon fick ett diplom som hon blev väldigt stolt över.

På vägen hem så värkte min mage av hunger och jag kände hur humöret dalade mycket fort, Lo var också superhungrig och satt i bilen och gnölade – när jag försökte fråga vad som var fel så var inget fel förrän jag frågad ”Är du hungrig?” och hon svarade sitt typiska ”Jaaaaa” med ynkligaste tonen ever.
Väl hemma blev jag ovän med Mattias över att det inte fanns nån mat trots att vi pratat om det, plus att jag var så försenad för att jag skulle iväg å massera hundar – jag skulle bara slänga i mej mat och sen åka men nu blev det mer nån sorts galet humör-låg urladdning och när den jag skulle till för att massera ringde och sa att den inte heller skulle hinna hem, så kändes det ok att skippa det.

Men innan vi hade fått nån mat i magen så blev huset invaderat av Mattias familj. Superfina människor. Käkade middagen medan vi gick husesyn och så blev det  inflyttningspresenter och massa fika. Mattias hade gjort en väldigt chokladig kaka (istället för middag 😉 ) och hans föräldrar kom med massa mumsigt fika. Hans farbror och fru samt farmor var också med. Katterna charmade loss totalt och jag blev så glad, de mår så gott nu.

När de åkte så var vi hyfsat slagna hjältar, Lo var superdupertrött redan då vi kom hem från simningen, och har haft lite märkligt kort humör hela kvällen, men tapper ändå. Det roligaste (?) var dock att hon bröt ihop då de åkte, hon ville åka med Mattias föräldrar och blev tok-ledsen då hon inte fick det. Det blev nog accentuerat av tröttheten men ändå gulligt på nåt vis.

Ledsen att jag missade massagen av de där vovvarna men det blev så himla stressigt, övar på att inte ”överarbeta”.

Ps. På förmiddagen busade jag med hästarna i hagen och Trollfuxa var så förbannat vacker. Fina, gamla tant. Dock tror jag att hennes tänder bråkar med henne IGEN.

Kommentera

